Bananen ijslolly’s & praline’s

Wat doet er nu meer deugd dan een lekker verfrissend ijsje op een warme zonnige dag? Deze healthy bananenlolly’s en praline’s zijn echt super lekker en gemakkelijk. Ideaal om je dag fris te starten of als een verfrissend tussendoortje.
Ook kinderen zullen er dol op zijn.. een perfect alternatief voor ijsjes, en leuk om samen te maken!

Wist je trouwens dat een banaan heel veel gezonde eigenschappen heeft?

Waarschijnlijk wist je al dat een banaan een ideale oplossing is voor wie snel veel energie nodig heeft, zoals bij intensief sporten of zware fysieke arbeid. Maar bananen zijn ook een goede bron voor vitaminen (vooral A, B1, B2 en C) en kalium.
Ze beschermen ook maag en darmen tegen maagzweren en letsels die het gevolg zijn van pijnstillers en medicijnen. Dat komt omdat rauwe bananen een stof bevatten die slijmvlies-cellen doet groeien.

Wat heb je nodig…

ingrediënten:
Rijpe bananen
yoghurt (ik nam sojayoghurt maar je kan ook gewone magere yoghurt gebruiken)
topping: gemalen hazelnoot, kokosrasp, kokosschilfers,… (laat je fantasie maar gaan!)

benodigdheden:
bakpapier
papieren cupcake vormpjes
prikkers

bereidingswijze:
Prik 1/3e banaan op een stokje en dip de banaan eerst helemaal door de yoghurt.
Nadien bestrooi je de banaan met toppings naar keuze. Leg de lolly’s op een bakpapier.
Indien je een ijspraline wil prik je enkele stukjes banaan op een stokje en ga je op dezelfde manier te werk. Neem ze nadien terug van het stokje en leg ze in een cupcake-vormpje.

En nu de diepvries in ! even geduld.. (+/- 2uur) en smullen maar !
gezonde ijsjes

About the author

Emma is osteopaat en volgt momenteel een opleiding als babycoach. Na haar studies osteopathie specialiseerde ze zich in het behandelen van zwangere vrouwen, baby's en kinderen.

Laat een bericht achter

avatar
  Subscribe  
Notify of

Categorieën